Pasjansgry.pl
Cofnij
Wskazówka
Nowa
Menu
Opcje
Nowa Gra
Dzienne Wyzwania
Numerowane Gry
Opcje
Statystyki
Udostępnij Grę
Zasady

Strona Główna
Zapisz
Załaduj
 
Skorpion
00:00
Wynik: 0
Ruchy: 0
Udostępnij Grę

Skorpion

Typ gry: Pająk
|
Statystyki zwycięstw:5%

Wprowadzenie do Pasjans Skorpion

Pasjans Skorpion jest podobny do Pasjansa Pająka, ale gra się w niego bardziej jak w Pasjansa Jukon.


Gra wymaga odrobiny szczęścia i nie jest łatwa do przejścia. Lecz wariant Łatwy Skorpion jest o wiele prostszy.

Cel gry

Celem Skorpiona jest ułożenie na Planszy 4 uporządkowanych stosów kart od Króla w dół do Asa, skąd są one automatycznie przenoszone na Pola bazowe.

Zasady

Skorpion rozgrywany jest jedną standardową talią zawierającą 52 karty.


Na początku gry na Planszę do 7 kolumn rozdawane jest po 7 kart. Poza 12 zakrytymi kartami, rozłożonymi po 3 w czterech pierwszych kolumnach (lub trzech pierwszych kolumnach w wersji Łatwy Skorpion, co daje 9 zakrytych kart), pozostałe karty są widoczne dla gracza. Pozostałe 3 karty z talii umieszczone są zakryte w Puli.


Aby wygrać grę należy ułożyć na Planszy stosy ze wszystkich czterech kolorów od Króla do Asa. Po ułożeniu każdego ze stosów jest on automatycznie przenoszony na Pole bazowe.


W tej grze, technicznie rzecz biorąc, może być przenoszona tylko jedna karta na raz. Jednak jeśli na przenoszonej karcie ułożone są inne karty, zostaną one przeniesione razem z nią. Czasami stosy kart rosną bardzo długie. Jeśli przenoszona karta nie jest Królem musi zostać ułożona na inną kartę - najniższą w stosie, o oczko wyższej wartości i tego samego koloru.


Kolumna zostaje opróżniona, gdy wszystkie karty z niej zostaną przeniesione. Ponieważ Król nie może być przeniesiony na inna kartę (nie ma karty o oczko od niego wyższej), może zostać przeniesiony jedynie do pustej kolumny.


Ważne jest, aby pamiętać, że Król to jedyna karta, która może zostać przeniesiona do pustej kolumny. Warto też zaznaczyć, że jako że As ma najniższą wartość, nie da się przenieść na niego żadnej innej karty.


Gdy wszystkie karty na Planszy zostały już ułożone według upodobania gracza, należy kliknąć na Pulę kart.


Gra trwa do momentu wygranej lub braku możliwości wykonania ruchu.

Strategia

Oto 7 wskazówek, jak wygrać Pasjansa Skorpiona:

  • Gdy wszystkie zakryte karty zostaną odwrócone, wygranie gry jest znacznie łatwiejsze. Dlatego priorytetem powinno być odwrócenie wszystkich zakrytych kart.
  • Zazwyczaj najlepiej jest nie klikać na Pulę, dopóki gracz nie wyczerpie wszystkich dostępnych ruchów.
  • Gdy na Planszy są puste kolumny, najlepiej jest opóźniać przeniesienie do nich Króli, chyba, że to końcówka gry lub można dzięki temu osiągnąć inny ważny cel. Czasami pusta kolumna może być lepiej wykorzystana w późniejszej części gry.
  • Jako, że żadna karta nie może zostać położona na Asa, zaleca się, aby unikać niepotrzebnej ekspozycji Asów. A ponieważ każda karta, która nie jest Królem może być położona tylko na jedną konkretną kartę, uważa się, że większość ruchów można wykonywać swobodnie w czasie rozgrywki. Istotą gry jest fakt, że to As jest problemem, niezależnie od tego, czy jest już odkryty, czy też nie.
  • Unikaj wykonywania niebezpiecznych ruchów. Jednym z nich jest ruch, który powoduje, że karta o niższej wartości jest wyżej w tym samym stosie, co karta tego samego koloru o wyższej wartości. Np. problemem może być sytuacja, w której karta 6C jest w stosie wyżej nić karta 7C. Wynika to z tego, że nawet jeśli odsłonimy kartę 7C nadal trzeba będzie przełożyć karty leżące pomiędzy 6C i 7C na inny stos, aby móc ułożyć 6C na 7C.
  • Aby zweryfikować, czy karta powinna być przeniesiona, czy nie, gracz musi najpierw znaleźć na Planszy kartę, na której dana karta powinna się docelowo znaleźć (lub, jeśli to Król, pustą kolumnę). Następnie, aby odsłonić tę kartę, trzeba znaleźć inną kartę, na którą trzeba przenieść karty zasłaniające tę konkretną. Łańcuch ruchów trwa dopóki gracz nie dotrze do spodniej karty, co oznacza, że można wykonać pierwotny ruch, lub gdy brakuje jakiejś karty w łańcuchu powiązań.
  • Zwróć uwagę na dwa rodzaje impasów. Np., jeśli od góry do dołu dowolnego stosu sekwencja kart wygląda 8H-6H-7H, gra jest przegrana. (Zauważ, że sytuacja jest inna, jeśli karty ułożone są odwrotnie, ponieważ przeniesienie 8H na 9H rozwiązuje problem. Przykładem drugiego impasu jest sekwencja 6H-Walet C i Dama C-5H - gra również jest wtedy przegrana. (Tutaj również, jeśli sekwencja jest odwrotna, gra niekoniecznie jest od razu przegrana.) W obu przypadkach, łańcuch kart, które należy przełożyć zapętla się i nie sposób z niego wyjść.

Wygląd gry

Ekran gry składa się z trzech różnych części:


Plansza składa się z 7 kolumn w centralnej części ekranu. Każda kolumna zawiera jedną lub więcej kart, lub jest pusta. W tym miejscu rozgrywa się większa część gry.


Pola bazowe zlokalizowane są w prawej górnej części ekranu, ponad Planszą. Są to 4 trójkąty, a każdy z nich to jedno Pole bazowe, na które przenoszony jest ułożony na Planszy stos kart jednego koloru.


W lewym górnym rogu znajduje się Pula. W niej przechowywane są pozostałe z talii 3 karty, które rozdawane są w którymś momencie gry. W wygodnym momencie gracz klika na Pulę, co powoduje rozdanie odkrytych kart z Puli na Planszę, po jednej karcie w każdej z trzech pierwszych kolumn.

Pasjansgry.pl
   
© 2022 Pasjansgry.pl, Wszystkie prawa zastrzeżone
Ładowanie kart...
Wrócić do strony głównej?
Rozdaj nowe karty
Zrestartuj bieżącą grę
[ ? ]Pomimo, że gry posiadające rozwiązanie na pewno da się wygrać, ich rozwiązanie może nie być cozywiste ani proste
Pasjans
Pająk
Gry
karciane
Freecell
Jukon
40
Rozbójników
Piramida
Golf

Szybkie instrukcje

Skorpion

Typ: Pająk
Statystyki zwycięstw: 1 na 20 (około 5%)

Cel: Przenieś wszystkie karty na pola bazowe

Pola bazowe: Stosy:
Pula:

Skróty klawiszowe
Spacja - rozdaj nową kartę
H - Pokaż wskazówkę
U / Ctrl + Z - Cofnij
N - Otwórz menu Nowa gra
Plus/Minus - Przybliż/oddal
Pauza w grze

Zagraj w numerowaną grę

Numer bieżącej gry: 756746 [ ? ]Numerowane gry to z góry ustalone rozdania.

Nie wszystkie numerowane gry posiadają rozwiązanie.

Wybierz numer gry pomiędzy 1 a 100 000 000

 
Udostępnij/zaznacz grę
Zarejestruj się na Pasjansgry.pl
Masz już konto? Zaloguj się tutaj
Witaj z powrotem!
 Nie pamiętasz nazwy użytkownika albo hasła??
Witamy na Pasjansgry.pl!

Moje Statystyki

Ustawienia Dziennych powiadomień
Zmień hasło

Wyrejestruj się

Pasjans Wszędzie!
Sprawdź naszą nową aplikację
Kliknij na ikonę lub zeskanuj kod QR swoim telefonem [ ? ]Dla iPhone'ów - odblokuj telefon, otwórz aparat i przytrzymaj blisko kodu QR. Dla Androida - jeśli nie posiadasz czytnika kodów QR, odwiedź stronę z przeglądarki i kliknij w baner!
Aplikacja Pasjans w App Store
 
Aplikacja Pasjans w Sklepie Play