Pasjansgry.pl
Cofnij
Wskazówka
Nowa
Menu
Opcje
Nowa Gra
Dzienne Wyzwania
Numerowane Gry
Opcje
Statystyki
Udostępnij Grę
Zasady

Strona Główna
Zapisz
Załaduj
 
40 rozbójników
00:00
Wynik: 0
Ruchy: 0
Udostępnij Grę

40 rozbójników

Typ gry: 40 Rozbójników
|
Statystyki zwycięstw:5%

Wprowadzenie do 40 Rozbójników

Pasjans Czterdziestu Rozbójników, pisany także jako 40 Rozbójników, to popularna gra karciana rozgrywana na całym świecie dwiema standardowymi taliami zawierającymi 52 karty. Znana jest także pod nazwami Wielka 40, Napoleon Św. Helena, Roosevelt w San Juan czy Le Cadran.
Czterdziestka w nazwie pochodzi od liczby kart rozdawanych na Planszę na początku każdej gry.


Pasjans Czterdziestu Rozbójników jest trudny do wygrania, wymaga bardzo dobrej umiejętności rozwiązywania problemów.


Jest także bazą dla kilku wariantów, które sprawiają, że rozdanie łatwiej jest wygrać, między innymi dla Pasjansa Josephine.

Wygląd gry

Ekran gry podzielony jest na 4 różne części.


Plansza zlokalizowana jest w centralnej części ekranu. Składa się z 10 nieponumerowanych kolumn. Każda kolumna zawiera stos jednej lub wielu nakładających się na siebie pionowo kart lub jest pusta, w zależności od momentu rozgrywki. Tutaj rozgrywa się większa część gry.


Pola bazowe znajdują się nad Planszą. Poziomo składa się na nie 8 trójkątów. Każdy z nich to pole bazowe, na którym można zbudować stos kart od Asa do Króla.


W lewym górnym rogu znajduje się Pula kart. Tam przechowywane są karty rezerwowe, które zostaną włączone do gry w jej trakcie w odpowiednim momencie. Na początku gry Pula to stos równo ułożonych na sobie, zakrytych kart. Po prawej stronie tuż obok Puli znajduje się Stos zrzutu. Na początku gry jest on pusty.


Pula i Stos zrzutu razem tworzą rezerwę kart, które w odpowiednim momencie można włączyć do gry. Gdy gracz kliknie na Pulę, na której znajdują się karty, jedna z nich zostanie automatycznie przeniesiona na Stos zrzutu, odkryta dla gracza. Nie jest niczym niezwykłym kumulowanie się kart na Stosie zrzutu. Na tym stosie widoczna i dostępna dla gracza jest tylko wierzchnia karta. Gdy gracz przeniesie kartę ze Stosu zrzutu na Planszę, karta pod spodem (jeśli taka jest) automatycznie staje się kartą, którą także można zagrać.

Cel gry

Celem Pasjansa Czterdziestu Rozbójników jest zbudowanie 8 poukładanych stosów kart, od Asa do Króla, na polach bazowych.

Jak grać w Czterdziestu Rozbójników

Pasjans Czterdziestu Rozbójników rozgrywany jest dwiema standardowymi taliami zawierającymi 52 karty, co daje w sumie 104 karty.


Na początku gry, do każdej z 10 kolumn na Planszy rozdawane są po 4 odkryte karty. Pozostałe 64 karty trafiają do Puli.


Ważną zasadą gry jest to, że gracz może przenosić tylko jedną kartę na raz. Jednakże w wariancie Pasjansa Josephine gracz może przenosić po Planszy poukładane według malejącej wartości stosy kart dowolnej długości. Poza tą zasadą obie gry są identyczne.


Żadna karta, poza kartą z Puli, nie może trafić do Stosu zrzutu. Można ją przenieść z Puli w dowolnym momencie gry, według uznania gracza.


Karta może zostać przeniesiona na wierzch stosu na Planszy ze Stosu zrzutu, Pola bazowego lub innego stosu na Planszy. Karta, na którą chcemy przenieść wybraną kartę musi zawsze być o oczko wyższa i tego samego koloru. Do pustej kolumny można przenieść dowolną kartę.


Gracz może przenieść kartę na Pole bazowe z wierzchu stosu na Planszy lub ze Stosu zrzutu. Jednak karta musi pasować do Pola bazowego. Jeśli to jest As - rozpoczyna się nowy stos. Jeśli karta jest kolejną, o oczko wyższą, w ramach danego koloru - stos się powiększa.

Strategia

Oto dziewięć wskazówek, jak wygrać Pasjans Czterdziestu Rozbójników:

  • Planuj swoje ruchy ostrożnie. Próbuj znaleźć kombinację ruchów, która doprowadzi do realizacji przydatnych w grze celów.
  • Przed wykonaniem jakiegokolwiek ruchu dobrze przyjrzyj się kartom na Planszy. Sprawdź zwłaszcza, gdzie znajdują się Asy i Króle, jak również inne potencjalnie problematyczne karty.
  • Ważne jest, aby przenieść Asy na Pola bazowe, im szybciej tym lepiej. Oczywiście Dwójki i Trójki także są ważne. Gra może zostać łatwo przegrana przez brak możliwości dostania się do zaledwie jednej czy dwóch kart, które są niezbędne do zakończenia stosu. Może się to zdarzyć w przypadku karty o dowolnej wartości, lecz jest szczególnie dołujące w przypadku niskich kart.
  • Król może zostać usunięty ze stosu tylko poprzez przeniesienie go na Pole bazowe lub do pustej kolumny. Obie sytuacje nie nastąpią raczej wcześnie w rozgrywce, dlatego Króle najczęściej blokują na dłuższy czas karty, które przykrywają.
  • Przenosząc kartę do pustej kolumny, Król jest zazwyczaj najlepszą opcją. Nie tylko udostępnia to karty, które Król zasłaniał, ale także rozpoczyna nowy malejący stos, w którym karty są w odwrotnej kolejności niż na Polach bazowych. Jeśli nie ma Króla, którego da się przenieść do pustej kolumny, Dama jest drugą kartą, którą warto tam umieścić.
  • Z wielu powodów opróżnienie jednej lub większej liczby kolumn powinno być priorytetem. Warto zachować puste kolumny na później, lecz zdarza się, że bardziej owocne będzie poświęcenie jednej z nich, aby osiągnąć inny ważny cel.
  • Puste kolumny zwiększają mobilność, czyli możliwość przenoszenia kart pomiędzy stosami. Im więcej pustych kolumn, tym większa mobilność. A im większa mobilność, tym więcej szans na wykonanie przydatnych ruchów i ułożenie kart w poukładane stosy, takich jak uwalnianie kart, przedłużanie istniejących stosów czy przenoszenie kart na Pola bazowe. Przed przeniesieniem karty do pustej kolumny należy rozejrzeć się po Planszy i wykonać ewentualne ruchy, których wykonanie nie będzie możliwe z jedną pustą kolumną mniej.
  • Przy każdym ruchu karty istnieje możliwość ograniczenia mobilności obecnego stanu gry. Konkretna karta, która pasowała gdzieś przed wykonaniem ruchu, po jego wykonaniu może już nie pasować. Z tego powodu najlepiej jest opóźniać wykonanie ruchów tak długo, jak to możliwe, aby móc swobodnie wykorzystywać nadarzające się po drodze okazje. Pomimo tego zawsze bezpiecznie jest przenieść Asy i Dwójki na Pola bazowe.
  • Prawdopodobnie głównym powodem przegrywania gry jest posiadanie zbyt wielu kart na Stosie zrzutu, co blokuje dostęp do krytycznych kart potrzebnych do wygrania. Na początku gry prawie nieuniknione jest, że Stos zrzutu szybko się powiększy. Jeśli w pewnym momencie rozgrywki ma nastąpić wygrana, gracz musi rozpocząć przenoszenie kart ze Stosu zrzutu. Najlepszy czas na to jest wtedy, gdy dostępnych jest kilka pustych kolumn, a stosy są dobrze uporządkowane. Drugim najczęstszym powodem przegranej jest brak możliwości opróżnienia kolumn z kart.
Pasjansgry.pl
   
© 2022 Pasjansgry.pl, Wszystkie prawa zastrzeżone
Ładowanie kart...
Wrócić do strony głównej?
Rozdaj nowe karty
Zrestartuj bieżącą grę
[ ? ]Pomimo, że gry posiadające rozwiązanie na pewno da się wygrać, ich rozwiązanie może nie być cozywiste ani proste
Pasjans
Pająk
Gry
karciane
Freecell
Jukon
40
Rozbójników
Piramida
Golf

Szybkie instrukcje

40 rozbójników

Typ: 40 Rozbójników
Statystyki zwycięstw: 1 na 20 (około 5%)

Cel: Przenieś wszystkie karty na pola bazowe

Pola bazowe: Stosy:
Pula:
Stos zrzutu:

Skróty klawiszowe
Spacja - rozdaj nową kartę
H - Pokaż wskazówkę
U / Ctrl + Z - Cofnij
N - Otwórz menu Nowa gra
Plus/Minus - Przybliż/oddal
Pauza w grze

Zagraj w numerowaną grę

Numer bieżącej gry: 313190 [ ? ]Numerowane gry to z góry ustalone rozdania.

Nie wszystkie numerowane gry posiadają rozwiązanie.

Wybierz numer gry pomiędzy 1 a 100 000 000

 
Udostępnij/zaznacz grę
Zarejestruj się na Pasjansgry.pl
Masz już konto? Zaloguj się tutaj
Witaj z powrotem!
 Nie pamiętasz nazwy użytkownika albo hasła??
Witamy na Pasjansgry.pl!

Moje Statystyki

Ustawienia Dziennych powiadomień
Zmień hasło

Wyrejestruj się

Pasjans Wszędzie!
Sprawdź naszą nową aplikację
Kliknij na ikonę lub zeskanuj kod QR swoim telefonem [ ? ]Dla iPhone'ów - odblokuj telefon, otwórz aparat i przytrzymaj blisko kodu QR. Dla Androida - jeśli nie posiadasz czytnika kodów QR, odwiedź stronę z przeglądarki i kliknij w baner!
Aplikacja Pasjans w App Store
 
Aplikacja Pasjans w Sklepie Play