Pasjansgry.pl
Cofnij
Wskazówka
Nowa
Menu
Opcje
Nowa Gra
Dzienne Wyzwania
Numerowane Gry
Opcje
Statystyki
Udostępnij Grę
Zasady

Strona Główna
Zapisz
Załaduj
 
Pasjans Jukon
00:00
Wynik: 0
Ruchy: 0
Udostępnij Grę

Pasjans Jukon

Typ gry: Jukon
|
Statystyki zwycięstw:12%

Wprowadzenie do Pasjans Jukon

Pasjans Jukon jest bardzo podobny do pasjansa Klondike, z tą różnicą, że 24 karty, które tworzyłyby pulę, tutaj są równo podzielone na wszystkie kolumny (poza jedną najbardziej po lewej stronie) i są odwrócone wartością do gracza. Również zasady są nieco inne.


Istnieje kilka wariantów Pasjansa Jukon, włączając w to Rosyjski Pasjans, Pasjans Alaska i Australijską Cierpliwość.


Do wygrania rozgrywki wymagana jest wysoka zdolności koncentracji i wizualizacji. Gracz musi potrafić planować sekwencje ruchów, czasem sporo naprzód. Uważa się, że dobry gracz może wygrać ponad 80% gier.

Cel gry

Celem Pasjansa Jukon jest zbudowanie wszystkich 4 poukładanych stosów od Asa do Króla na polach bazowych.

Zasady gry

Na początku rozgrywki wszystkie 52 karty standardowej talii rozdawane są na Planszę.


W sumie, 21 kart jest zakrytych. Pozostałe 31 kart rozdawane są odkryte - jedna do kolumny po lewej stronie oraz po 5 kart w pozostałych 6 kolumnach.


W pasjansie Jukon, technicznie rzecz biorąc, tylko jedna karta może być przenoszona na raz. Jednak, jeśli na karcie, którą gracz chce przenieść znajdują się inne karty - można je przenieść razem. Czasami stosy takich kart rosną bardzo długie. Jeśli dana karta nie jest Królem, musi zostać przeniesiona na inną kartę o oczko wyższą i przeciwnego koloru.


Po przeniesieniu karty leżącej bezpośrednio na zakrytej karcie, jest ona automatycznie odkrywana i włączana do gry.
Jako, że nie ma karty wyższej niż Król, nie może on zostać przeniesiony na inną kartę. Można go przenieść jedynie do pustej kolumny. Warto zauważyć, że Król to jedyna karta, która może być umieszczona w pustej kolumnie.


Karty można także przenosić na Pole bazowe pojedynczo. Gracz może także przenieść kartę w przeciwnym kierunku, czyli z Pola bazowego z powrotem na Planszę, o ile jest dla niej miejsce.

Wygląd gry

Ekran gry składa się z dwóch osobnych części.


Pola bazowe umiejscowione są wzdłuż lewego brzegu ekranu i składają się z 4 komórek. Każda z nich to pojedyncze Pole bazowe. Na nich budowane są poukładane stosy kart, rozpoczynające się od Asa, a kończące Królem.


Wzdłuż górnej części ekranu znajduje się Plansza. Poziomo składa się z 7 kolumn. W zależności od momentu gry, mogą być one puste lub zawierać jedną lub więcej kart. Tutaj rozgrywa się większość rozgrywki.

Strategia w Jukonie

Oto kilak wskazówek, jak wygrać Pasjansa Jukon:

  • W grze są trzy główne priorytety: odsłanianie zakrytych kart, odsłanianie kart, które mogą być przeniesione na Pola bazowe i opróżnianie kolumn, aby zrobić miejsce dla Króla i zyskać dostęp do kart umiejscowionych pod nim. Gracz wraz z doświadczeniem uczy się, który z priorytetów w jakim momencie gry jest najważniejszy.
  • Planuj kilka ruchów do przodu. Wybierz kartę, która przyniesie korzyści, gdy się ją przeniesie i poszukaj karty, na którą można ją przenieść. Jeśli takiej karty nie ma - nie można jej przenieść. Jeśli znajdziesz jedną taka kartę - zwróć uwagę, jaka karta leży bezpośrednio na niej i poszukaj karty, na którą można ją przenieść. Jeśli są dwie takie karty - prześledź obie ścieżki ruchu. Kontynuuj ten proces aż do momentu, gdy można będzie odpowiedzieć, czy pierwotną kartę, od której proces się zaczął, da się przenieść, czy też nie.
  • Istnieje również inna strategia szukania sekwencji ruchów pozwalających uzyskać benefity w grze. Poza Królem, jeśli karta może zostać przeniesiona, musi to być na miejsce na dole stosu. Wybierz więc kartę na wierzchu stosu, a następnie poszukaj karty, którą można na nią przenieść, następnie poszukaj karty, którą można przenieść na kartę, która zostanie odkryta poprzez przeniesienie jej na inny stos. Proces ten kontynuuj do momentu, aż okaże się, czy ruch można zrealizować i czy przyniesie on korzyści w rozgrywce.
  • Tylko dlatego, że jakiś ruch da się wykonać, nie oznacza że jest to zawsze najlepszy ruch. Lepiej jest opóźniać ruchy, aż do momentu, gdy trzeba je wykonać, aby utrzymać jak najwięcej opcji wykonania ruchów tak długo jak to tylko możliwe. Jednak nie ma żadnego powodu, aby opóźniać przeniesienie na Pole bazowe Asa. A jako, że As może być przeniesiony tylko na Dwójkę, przeniesienie na Pole bazowe Dwójki już nie zawsze jest dobrym wyborem.
  • Pamiętaj, że dla każdej wartości i koloru karty (poza Asem) istnieją tylko dwie karty, na które można ją przenieść. Jeśli więc np. oba czarne Walety są widoczne na Planszy i jeden z nich ma na sobie czerwoną Dziesiątkę, opłaca się opóźniać przeniesienie drugiej czerwonej Dziesiątki na drugiego czarnego Waleta, jeśli jest on dostępny. Wykonywanie takich nieuniknionych ruchów ułatwia śledzenie opóźnionych ruchów, które nie są nieuniknione.
  • Sprawdź wszystkie dostępne opcje. Załóżmy, że gracz odkrywa, że zakryta karta mogłaby zostać odsłonięta dzięki prostemu przeniesieniu czerwonej szóstki na czarną siódemkę. Jednak druga czerwona szóstka znajduje się odkryta w stosie. Ta druga mogłaby zostać przeniesiona na czarną siódemkę, a na odkrytą przez nią kartę można przenieść inną kartę, i tak dalej, aż nie tylko zakryta karta zostanie odsłonięta w innym stosie, ale także uwolniony zostanie np. cenny As.
  • Nie opróżniaj kolumny, aż do momentu, gdy będzie można przenieść do niej Króla. Np. gracz może przenieść czarną ósemkę, aby zwolnić kolumnę, lecz w tym momencie czerwona dziewiątka została użyta i nie można na nią przenieść drugiej czarnej ósemki. Nawet jeśli druga czarna ósemka jest zakryta w danym momencie, jeśli gra ma zostać wygrana, w którymś momencie zostanie odkryta i może się to wydarzyć zanim druga czerwona dziewiątka zostanie włączona do gry.
Pasjansgry.pl
   
© 2022 Pasjansgry.pl, Wszystkie prawa zastrzeżone
Ładowanie kart...
Wrócić do strony głównej?
Rozdaj nowe karty
Zrestartuj bieżącą grę
[ ? ]Pomimo, że gry posiadające rozwiązanie na pewno da się wygrać, ich rozwiązanie może nie być cozywiste ani proste
Pasjans
Pająk
Gry
karciane
Freecell
Jukon
40
Rozbójników
Piramida
Golf

Szybkie instrukcje

Pasjans Jukon

Typ: Jukon
Statystyki zwycięstw: 1 na 8 (około 12%)

Cel: Przenieś wszystkie karty na pola bazowe

Pola bazowe: Stosy:

Skróty klawiszowe
Spacja - rozdaj nową kartę
H - Pokaż wskazówkę
U / Ctrl + Z - Cofnij
N - Otwórz menu Nowa gra
Plus/Minus - Przybliż/oddal
Pauza w grze

Zagraj w numerowaną grę

Numer bieżącej gry: 302929 [ ? ]Numerowane gry to z góry ustalone rozdania.

Nie wszystkie numerowane gry posiadają rozwiązanie.

Wybierz numer gry pomiędzy 1 a 100 000 000

 
Udostępnij/zaznacz grę
Zarejestruj się na Pasjansgry.pl
Masz już konto? Zaloguj się tutaj
Witaj z powrotem!
 Nie pamiętasz nazwy użytkownika albo hasła??
Witamy na Pasjansgry.pl!

Moje Statystyki

Ustawienia Dziennych powiadomień
Zmień hasło

Wyrejestruj się

Pasjans Wszędzie!
Sprawdź naszą nową aplikację
Kliknij na ikonę lub zeskanuj kod QR swoim telefonem [ ? ]Dla iPhone'ów - odblokuj telefon, otwórz aparat i przytrzymaj blisko kodu QR. Dla Androida - jeśli nie posiadasz czytnika kodów QR, odwiedź stronę z przeglądarki i kliknij w baner!
Aplikacja Pasjans w App Store
 
Aplikacja Pasjans w Sklepie Play