Pasjansgry.pl
Cofnij
Wskazówka
Nowa
Menu
Opcje
Nowa Gra
Dzienne Wyzwania
Numerowane Gry
Opcje
Statystyki
Udostępnij Grę
Zasady

Strona Główna
Zapisz
Załaduj
 
Pasjans Canfield
00:00
Wynik: 000
Ruchy: 0
Udostępnij Grę

Pasjans Canfield

Typ gry: Canfield
|
Statystyki zwycięstw:7%

Wprowadzenie do Canfield

Pasjans Canfield to gra karciana rozgrywana standardową talią zawierającą 52 karty. W niektórych krajach znany jest pod nazwą Pasjans Demon.


Według szacunków programu do rozwiązywania problemów około 70% rozdań Canfielda posiada rozwiązanie. Jednak graczom nie idzie tak dobrze.


Dla losowych gier, gracz jest w stanie wygrać tylko 1 na 14 rozgrywek. Oczywiście korzystając z opcji cofania i rozgrywając tylko wcześniej wygrane rozdania można osiągnąć lepszy wynik.

Historia

Legenda mówi, że Pasjans Canfield został opracowany w latach 90' XIX wieku i został nazwany od swojego twórcy, Richarda Canfielda, który wzbogacił się znacząco na stworzeniu gry. Niestety nie wiadomo do końca, czy historia ta jest prawdziwa, czy też nie.

Cel gry

Celem Pasjansa Canfield jest przeniesienie wszystkich kart na Pola bazowe.

Jak grać w Canfield

Pasjans Canfield rozgrywany jest standardową talią zawierającą 52 karty.


Na początku rozgrywki 13 kart rozdawanych jest na stos rezerwowy i tylko wierzchnia karta jest w nim widoczna. Na Pole bazowe po lewej stronie trafia jedna odkryta karta, nazywana kartą bazową. Następnie cztery odkryte karty rozdawane są na Planszę, po jednej do każdej kolumny. Pozostałe 34 karty trafiają zakryte do Puli.


Wartość karty bazowej determinuje początkową wartość dla wszystkich pól bazowych.


Ta gra pozwala na odwracanie kolejności układania kart.


Stosy na Planszy budowane są malejąco, więc odwrócenie kolejności pozwala położyć Króla na Asa przeciwnego koloru. Jednak na polach bazowych stosy budowane są według wzrastającej wartości, więc tam można położyć Asa na Króla tego samego koloru.


Na Planszy karty mogą być układane malejąco, naprzemiennie kolorami. Dowolna liczba kart może być przeniesiona z jednego stosu na inny. Gdy kolumna zostaje opróżniona, tak długo jak stos rezerwowy nie jest pusty, miejsce jest automatycznie wypełniane wierzchnią kartą rezerwową. Jednak, jeśli stos rezerwowy jest pusty, dowolna karta może zostać przeniesiona do pustej kolumny.


Jeśli ruch jest dozwolony, kartę można przenieść na Planszę ze stosu rezerwowego, stosu zrzutu lub Pola bazowego. Karta może zostać przeniesiona na Pole bazowe ze stosu rezerwowego, stosu zrzutu lub z Planszy. Jeśli karta ma taką samą wartość, jak karta bazowa, rozpoczyna wtedy nowy stos, w innym przypadku musi rozbudowywać stos już istniejący na polu bazowym.


Gdy gracz uzna, że jest to niezbędne, może rozdać kartę z Puli, aby zmienić wierzchnią kartę na stosie zrzutu. Zwykle zagrywa się ten ruch, gdy nie ma więcej ruchów do wykonania, lecz niekoniecznie. Canfield zezwala na dowolną liczbę przejść przez pulę, więc gdy stos jest pusty, jedno kliknięcie resetuje go.

Strategia

Oto siedem wskazówek, jak wygrać grę Canfield:

  • Spora część tej gry to kwestia szczęścia, dlatego losowe gry są tak trudne do wygrania (nawet korzystając z cofania ruchów). Jedyną nadzieję na wygraną daje ostrożne planowanie ruchów. Choć nawet wtedy nie jest to łatwe.
  • Ponieważ co trzecia karta znajduje się w Puli, aby dostać się do części z nich często należy opóźniać ruchy. Wymagane jest do tego ostrożne planowanie albo odrobina szczęścia.
  • Bardzo łatwo jest ułożyć stosy we wszystkich czterech kolumnach tak, że niełatwo jest je ze sobą połączyć. Sprawia to, że o wiele trudniej jest usuwać karty ze stosu rezerwowego. W takim przypadku lepiej skupić się na Polach bazowych.
  • Można się spodziewać, że średnio jedna karta o tej samej wartości, co karta bazowa znajdzie się w stosie rezerwowym. Jeśli nie jest to wierzchnia karta, może być ciężko się do niej dostać. A bez budowania wszystkich 4 stosów na Polach bazowych wygrana jest jeszcze trudniejsza. W takim przypadku usuwanie kart ze stosu rezerwowego powinno być zdecydowanym priorytetem.
  • Gdy na Planszy zwalnia się kolumna i pozostaje pusta, bo stos rezerwowy jest pusty, można ją bardzo dobrze wykorzystać. Oprócz innych zalet, pusta kolumna pozwala umieścić kartę u szczytu innego stosu (w zaledwie dwóch ruchach). Z pustą kolumną i odrobiną planowania, doświadczony gracz ma znaczące szanse na wygraną.
  • Często korzystne jest przenoszenie kart z Pól bazowych z powrotem na Planszę. Oczywistym niebezpieczeństwem jest fakt, że karty przeniesione z Pola bazowego przestają być dostępne po przykryciu ich inną kartą ze stosu zrzutu lub stosu rezerwowego.
  • Poważny gracz może chcieć przejść przez Pulę zanim wykona jakiekolwiek ruchy. Można dzięki temu sprawdzić, jakie karty się w niej kryją. A ponieważ znana jest karta bazowa oraz 4 karty na Planszy i wierzchnia karta rezerwowa, można odszyfrować, jakie 12 kart ukrytych jest w stosie rezerwowym, lecz oczywiście nie ich kolejność. Jeśli rzeczywiście chcesz wygrać, uzyskanie tej informacji jest prawdopodobnie dobrym ruchem.

Wygląd gry

Ekran gry składa się z 5 części.


Plansza umiejscowiona jest w centrum lekko po prawej stronie ekranu. Składa się z 4 nieoznaczonych kolumn. Każda z nich zawiera nachodzące na siebie pionowo karty - jedną lub więcej. Może być też pusta pod koniec rozgrywki.


Pola bazowe znajdują się tuż pod Planszą. Poziomo składają się z 4 trójkątów. Każdy z nich to Pole, na którym budowany jest malejący stos kart.


Stos rezerwowy mieści się po lewej stronie Planszy. Składają się na niego pionowo nachodzące na siebie karty, z których tylko wierzchnia jest widoczna dla gracza i można ją zagrać. Na stos rezerwowy nie można przenosić żadnych kart.


W górnym lewym rogu znajduje się Pula i Stos zrzutu. Razem tworzą zapas kart, które mogą zostać włączone do gry pojedynczo.


Pula stanowi zapas kart, które zostaną włączone do rozgrywki wraz z postępem gry. Tworzą ją złożone i odwrócone karty. Stos zrzutu znajduje się bezpośrednio po prawej stronie Puli.


Gdy gracz kliknie na Pulę, w której znajdują się karty, 3 z nich (lub mniej, jeśli została 1 lub 2) zostają rozdane na Stos zrzutu. Karty tam są zawsze odkryte, ale tylko 3 ostatnie (albo 1 lub 2, które pozostały w Puli) będą widoczne dla gracza. Tylko wierzchnią kartę ze Stosu zrzutu można włączyć do gry.


Dozwolona jest dowolna liczba przejść przez Pulę. Aby zresetować pustą Pulę należy na nią kliknąć. Spowoduje to, że karty ze Stosu zrzutu z powrotem przeniosą się zakryte do Puli. W żaden inny sposób nie można umieścić kart w Puli.

Pasjansgry.pl
   
© 2022 Pasjansgry.pl, Wszystkie prawa zastrzeżone
Ładowanie kart...
Wrócić do strony głównej?
Rozdaj nowe karty
Zrestartuj bieżącą grę
[ ? ]Pomimo, że gry posiadające rozwiązanie na pewno da się wygrać, ich rozwiązanie może nie być cozywiste ani proste
Pasjans
Pająk
Gry
karciane
Freecell
Jukon
40
Rozbójników
Piramida
Golf

Szybkie instrukcje

Pasjans Canfield

Typ: Canfield
Statystyki zwycięstw: 1 na 14 (około 7%)

Cel: Przenieś wszystkie karty na pola bazowe

Pole bazowe: Stosy:
Rezerwa:
Pula:
Stos zrzutu:

Skróty klawiszowe
Spacja - rozdaj nową kartę
H - Pokaż wskazówkę
U / Ctrl + Z - Cofnij
N - Otwórz menu Nowa gra
Plus/Minus - Przybliż/oddal
Pauza w grze

Zagraj w numerowaną grę

Numer bieżącej gry: 164976 [ ? ]Numerowane gry to z góry ustalone rozdania.

Nie wszystkie numerowane gry posiadają rozwiązanie.

Wybierz numer gry pomiędzy 1 a 100 000 000

 
Udostępnij/zaznacz grę
Zarejestruj się na Pasjansgry.pl
Masz już konto? Zaloguj się tutaj
Witaj z powrotem!
 Nie pamiętasz nazwy użytkownika albo hasła??
Witamy na Pasjansgry.pl!

Moje Statystyki

Ustawienia Dziennych powiadomień
Zmień hasło

Wyrejestruj się

Pasjans Wszędzie!
Sprawdź naszą nową aplikację
Kliknij na ikonę lub zeskanuj kod QR swoim telefonem [ ? ]Dla iPhone'ów - odblokuj telefon, otwórz aparat i przytrzymaj blisko kodu QR. Dla Androida - jeśli nie posiadasz czytnika kodów QR, odwiedź stronę z przeglądarki i kliknij w baner!
Aplikacja Pasjans w App Store
 
Aplikacja Pasjans w Sklepie Play