Pasjansgry.pl
Cofnij
Wskazówka
Nowa
Menu
Opcje
Zapisz
Załaduj
Piramida
00:00
0

Piramida

Typ gry: Piramida
|
Statystyki zwycięstw:0.6%

Wprowadzenie do Pasjansa Piramida

Piramida znana jest także jako Król Tut lub Grób Tuta.


Ta konkretna wersja to właściwie Relaksujący Pasjans Piramida, ponieważ gra może zostać wygrana, nawet jeśli pozostały karty w Puli.


Gra rozgrywana jest standardową talią zawierającą 52 karty. Istnieją dwa poziomy trudności. Łatwa Piramida zezwala na dwa przejścia przez Pulę, podczas gdy ta wersja tylko na jedno.

Historia

Wariant gry Piramida, Grób Tuta wydano w 1990 roku w kolekcji gier Microsoft.

Cel gry

Celem gry Piramida jest przeniesienie wszystkich kart z piramidy na Pole bazowe.

Zasady gry

Na początku rozgrywki, jedna losowa karta rozdawana jest odkryta w górnej części piramidy. Następnie dwie odkryte karty rozdawane są poniżej, w rzędzie, tak, że częściowo zasłaniają kartę powyżej, ale nie nachodzą na siebie nawzajem. Proces rozdawania kart trwa, w kolejnym rzędzie rozdawane są trzy karty i tak aż do rzędu z siedmioma kartami na samym dole piramidy. W sumie do piramidy rozdawanych jest 28 odkrytych kart.


Pozostałe 24 karty trafiają zakryte do Puli. Gracz musi kliknąć na Pulę w wybranym momencie, aby rozdać kartę na Stos zrzutu, z którego może zostać włączona do gry.


Tylko całkowicie odkryte karty z piramidy lub Stosu zrzutu są dostępne w grze. W Stosie zrzutu zawsze wierzchnia karta jest w pełni odkryta, lecz nie w Piramidzie. Na początku tylko 7 dolnych kart piramidy jest dostępnych i aby całkiem odkryć kolejną kartę trzeba usunąć z Piramidy wszystkie karty ją zasłaniające.


Każda karta ma wartość, która jest równa jej wartości w talii. Począwszy od Asa do Króla, karty mają wartość kolejno od 1 do 13.


Należy znaleźć dwie karty, których suma daje 13. Jako, że Król sam ma wartość 13, jeśli jest odkryty (na Stosie zrzutu lub w Piramidzie), może być samodzielnie przeniesiony na Pole bazowe poprzez kliknięcie na niego lub przeniesienie go na to pole.


Dwie całkowicie odkryte karty, których suma daje 13 mogą zostać przeniesione na Pole bazowe. Należy wtedy przenieść jedną z kart i umieścić ją na drugiej. Np., jeśli Walet (wartość 11) ze Stosu zrzutu zostanie położony na Dwójkę (wartość 2), obie karty zostaną automatycznie przeniesione na Pole bazowe. W konsekwencji mogą (ale nie muszą) zostać odsłonięte w Piramidzie karty, od 1 do maksymalnie 4.


Gra trwa do momentu, gdy wszystkie karty zostaną usunięte z Piramidy - wtedy gra jest wygrana, lub do momentu, gdy nie można już przenieść żadnej karty na Pole bazowe i nie ma już możliwości przejścia przez Pulę kart, wtedy gra jest przegrana.

Strategia

  • Nie graj zbyt szybko. Łatwo jest przegapić dobry ruch.
  • Nie ma powodu, aby kiedykolwiek opóźniać przeniesienie Króla na Pole bazowe.
  • Czasami pojawia się wybór, gdy więcej niż jedna karta może zostać przeniesiona na Pole bazowe. Jeśli to możliwe wybierz ruch, który odsłoni inną kartę, którą można będzie od razu sparować.
  • Generalnie lepiej jest sparować dwie karty z Piramidy niż z kartą ze Stosu zrzutu, bo prowadzi to do odkrycia większej liczby kart w Piramidzie i przybliża do wygranej.
  • Lepiej jest usuwać karty z Piramidy w miarę symetrycznie, aby więcej kart zostało odkrytych. Nie ma nic gorszego od sytuacji, gdy kilka kart pozostało w Piramidzie, lecz tylko jedna z nich jest w pełni odkryta i trzeba przeszukiwać Stos zrzutu, aby znaleźć pasującą do niej kartę.
  • Jeśli gracz śledzi, jakie karty zostały już przeniesione i wie, że dwie karty z Piramidy będą musiały zostać sparowane ze sobą, ich odkrycie powinno być zadaniem priorytetowym.

Wygląd gry

Ekran gry złożony jest z 4 części.


W górnej części ekranu znajduje się Piramida. Tam rozdawane są karty na początku gry i tam rozgrywa się większość rozgrywki.


Pole bazowe mieści się pod Piramidą, po prawej stronie. Gdy jest puste stanowi je trójkąt wielkości karty. Gdy karty zostają sparowane, przenoszone są na to miejsce, odkryte.


Pula oraz Stos zrzutu współpracują ze sobą. Zlokalizowane są poniżej i po lewej stronie piramidy.


W Puli znajdują się rezerwowe zakryte karty, które można włączyć do gry wraz z rozwojem rozgrywki.


Stos zrzutu znajduje się bezpośrednio po prawej stronie Puli. Gdy jest pusty, widoczne jest tło gry, gdy znajdują się w nim karty są złożone i odkryte.


Kliknięcie na Pulę, w której znajdują się karty powoduje przeniesienie jednej z nich odkrytej na Stos zrzutu, skąd może zostać włączona do gry przez gracza.

Pasjansgry.pl
   
© 2022-2024 Pasjansgry.pl, Wszystkie prawa zastrzeżone
Ładowanie kart...
Wrócić do strony głównej?
Rozdaj nowe karty
Zrestartuj bieżącą grę
[ ? ]Pomimo, że gry posiadające rozwiązanie na pewno da się wygrać, ich rozwiązanie może nie być cozywiste ani proste
Pasjans
Pająk
Gry
karciane
Klasyki
Freecell
Jukon
40
Rozbójników
Piramida

Szybkie instrukcje

Piramida

Typ: Piramida
Statystyki zwycięstw: 1 na 160 (około 0.6%)

Cel: Przenieś wszystkie karty z piramidy na pole bazowe

Pole bazowe: Piramida:
Pula:
Stos zrzutu:

Skróty klawiszowe
Spacja - rozdaj nową kartę
H - Pokaż wskazówkę
U / Ctrl + Z - Cofnij
N - Otwórz menu Nowa gra
Plus/Minus - Przybliż/oddal
Pauza w grze

Zagraj w numerowaną grę

Numer bieżącej gry: 1639723 [ ? ]Numerowane gry to z góry ustalone rozdania.

Nie wszystkie numerowane gry posiadają rozwiązanie.

Wybierz numer gry pomiędzy 1 a 100 000 000

 
Udostępnij/zaznacz grę
Zarejestruj się na Pasjansgry.pl
Nazwa użytkownika
E-mail
Hasło
Potwierdź hasło
Masz już konto? Zaloguj się tutaj
Rejestracja
Witaj z powrotem!
Nazwa użytkownika
Hasło

Zarejestruj się na Pasjansgry.pl
Zaloguj
Pasjans Wszędzie!
Sprawdź naszą nową aplikację
Kliknij na ikonę lub zeskanuj kod QR swoim telefonem [ ? ]Dla iPhone'ów - odblokuj telefon, otwórz aparat i przytrzymaj blisko kodu QR. Dla Androida - jeśli nie posiadasz czytnika kodów QR, odwiedź stronę z przeglądarki i kliknij w baner!
Aplikacja Pasjans w App Store
 
Aplikacja Pasjans w Sklepie Play